Vi har köpt ett hus från -76. Det finns inte en enda ventil i något av rummen (man trodde man sparade värme så förr). Nu ska vi sätta in ventiler. Jag har knappt spikat i en spik förut så jag är glad för alla kloka tips jag kan få om hur man gör och vilka ventiler man bör använda. Bara en så´n sak som att göra hål i väggen för ventilen tycker jag verkar komplicerat, Ja, hur gör man? ???
 
Du bör konsultera med en ventilationsexpert. Det är mycket mer än luft in och luft ut.. :)

Kanske räcker det med ventiler på fönsterna. Mycket mindre jobb att montera dom. Borrar bara småhål över eller under fönstret i "karmen"? och snäpper dit..

Men är det riktiga rejäla hål du vill borra genom yttervägg kolla tex. www.fresh.se
kolla efter väggventiler 80/100 friskluftsventiler.

På 70-talet var det populärt med vädringsfönster vid sidan om fönstret. Inte så bra mot inbrott dock, kanske därför de inte är kvar längre.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.