Byggahus.se
Hej,
Har en separat tråd för elen redan, men behöver även hjälp med ventilation och uppvärming. Så separerar tråden.
El: https://www.byggahus.se/forum/threads/elinstallation-garage-tips-och-ideer.516865/#post-5713962

Behovet av förrådet är bara vanligt förvaring. I garaget har jag en tanke om att kunna sätta upp ett mindre hobbysnickeri lite längre fram när barnen blivit större och mer tid finns för en själv. (3-4 år bort)

Några saker att reda ut:
-Hur göra med ventilation; öppning förråd-garage?
-Hur göra med ventilation; dörr mellan förråd-garage?
-Hobbysnickeri kommer damma så måste kunne eliminera damm in till förrådet. Montera dubbeldörr med övertryck (luft från förråd eller utifrån)?
-Hur göra med uppvärmning: luftvärmepump (LLVP) vinner nog i längden men värmer bara garaget om jag sätter in en dörr. LLVP tycker inte om damm.
Solel centralen (Ferroamp med 3 st SSOer) alstrar en del värme men knappast tilräklikt för att värma förrådet.
Montera radiator för stödvärme?
Eller montera LLVP i förråd och montera värmeförflyttare för att trycka in luften i garagedelen?

Mvh
Niklas
 
  • Planritning med utkast till hobbysnickeri i garage, inklusive arbetsbänk, hyllsystem, taktapp och markeringar för LLVP, el och solceller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
skulle verkligen behöva lite tips på hur jag ska lösa detta! ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.