Hej!
Hur skall man göra med ventilationen i en tvättstuga i källarplan nu när luftfuktigheten kryper uppåt ute och regnet vräker ner..?
Vi har två tilluftsventiler (tallriksmodell), och en frånluftsventil där jag också monterat en utsugsfläkt för att öka flödet. Fläkten dock helt avstängd nu. Dörren är normalt öppen in till övriga delen av källaren (hobbyrum, pannrum etc.)
Men med ventilerna öppna när luftfuktigheten ute är så hög som nu, så blir ju torktiden för tvätt väldigt lång. Jag överväger därför att även komplettera med en avfuktare.
Men hur gör jag då med ventilationen?
Någon med tips på en mindre (25 m3) avfuktare, gärna med små yttermått för placering mot vägg?