2 443 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ventilation till hemmagym
Har du någon uppvärmning i förrådet? Är det ett fristående förråd eller sitter det ihop med hus eller garage?
Är själv påväg att stoppa in ventilation i mitt hemmagym, jag har 60-65 kvm och öppet till nock så ca 5m högt uppvärmt garage med luft luft pump och ingen bil eller liknande som parkeras
Det jag ska göra är att sätta in 2st vanliga friskluftsventiler i nederkant på garageportarna (motsatt sida från lvp) och sedan sätta in en frånluftsfläkt i nocken på samma vägg lvp sitter.
Tanken är iaf luft in på ena väggen och luft ut diagonalt på andra väggen så får man cirkulation på luften och man kanske kan dra ut det mesta av den fuktiga luften.
Är själv påväg att stoppa in ventilation i mitt hemmagym, jag har 60-65 kvm och öppet till nock så ca 5m högt uppvärmt garage med luft luft pump och ingen bil eller liknande som parkeras
Det jag ska göra är att sätta in 2st vanliga friskluftsventiler i nederkant på garageportarna (motsatt sida från lvp) och sedan sätta in en frånluftsfläkt i nocken på samma vägg lvp sitter.
Tanken är iaf luft in på ena väggen och luft ut diagonalt på andra väggen så får man cirkulation på luften och man kanske kan dra ut det mesta av den fuktiga luften.
Ingen uppvärmning men väggarna är isolerade. SItter ihop med garaget som inte heller är uppvärmt och har ingen isolering. Funderar också på 2-3 st friskluftsventiler och kanske även en kraftfull PAXfläkt men vet inte om det är onödigt?
Produkter som diskuteras: "PAXfläkt"
Badrumsfläkt PASSAD 30 PAX
Med ljus- och fuktsensor
1 749 kr inkl moms
Läs mer
Hör jag du en ypperlig ventilationsfläkt där du även kan jobba mot luftströmmen.
Mjuk och skonsam träning samtidigt som det garanterat blir frisk luft
https://www.granngarden.se/torkflakt-bph-100sp-11-0-kw/p/1203994
Mjuk och skonsam träning samtidigt som det garanterat blir frisk luft
https://www.granngarden.se/torkflakt-bph-100sp-11-0-kw/p/1203994
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden