Jag byggde i somras en lite bod/skjul med källare. Dvs. jag grävde ner någon meter eller så och murade upp en vägg med leca-block. På denna mur så byggde jag boden/skjulet. Inuti så har jag en lucka i golvet så att jag kommer åt 'källaren'. Källaren har jordgolv.
Jag tänkte inte så mycket på själva ventilationen där nere och höll tummarna för att det inte skulle vara några problem. Tyvärr så ser det ut som att det blir lite problem ändå och jag behöver lite hjälp för hur jag ska kunna lösa det här. Det har börjat att komma massa prickar på undersidan av trägolvet (dvs. 'taket' i källaren) och jag hoppas att jag kan lösa det här genom att få till ventilation/luftgenomströmning.
Min tanke just nu är att sätta in en luftkanal längst ner i själv muren i källaren, sedan gör ett hål i golvet och även ett hål högt upp i byggnaden. Förhoppningsvis så kan jag få till luftgenomströmning på det sättet, något sorts självdrag. Jag har även funderat på att kompletera det här med en fläkt som drar igenom luften.
Låter det här som att det kan fungera? Eller har ni några andra förslag till lösning på problemet?