Ska montera en ångdusch med inbyggd fläkt och skulle vilja föra ut kabinfukten ut ur huset. Vilken typ av genomgång ut genom väggen är att föredra. Bör man kunna stänga ett spjäll eller liknande när kabinen inte används för att inte få in kyla utifrån?Finns det genomföringar som automatiskt öppnar när man drar igång fläkten. Jag har nollkoll som ni märker! ;)
 
Jag har kört mitt ångbad i mer än 10 år nu och har ingen speciell ventilation.
Avsluta ångbadet med att spola lite kallt vatten genom ångorna så försvinner de snabbt. Du kan sen ha dörren på glänt så att resterna sipprar ut sakta, då gör de inte någon skada.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.