Har en isolerade stuga utan värmekälla med en öppen yta på ca 15 kvm. Har just nu inte någon form av ventilation som bara används sommartid. Förstått det som man bör ha både tilluft och frånluftventil? Hur bör ventiler plaseras? Tänker helst bara passiva ventiler, men finns solceller med 220 volt system som jag är osäker fungerar på vintern. Är ingen form av dålig lukt eller upplevt att det känns fuktig, men varmt på sommaren.
 
Man får självdrag med en lågt placerad tilluftsventil och en högt placerad frånluftsventil.
 
  • Gilla
Martin97
  • Laddar…
Hej och välkommen till Byggahus!

Om du bara använder stugan sommartid borde ett öppet fönster funka fint.
 
  • Gilla
Martin97
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.