3 345 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
Ventilation krypgrund
Produkter som diskuteras: "fuktmätaren"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Medlem
· Västra Götaland
· 3 295 inlägg
Bingo. Poängen med en trådlös panel är att man kan sätta den där det passar.
Inställningarna är rätt lätta att göra men en manual är väl bra. Googla HomeVision Pro så hittar du nog. Inte minst menyträdet är trevligt att ha.
Inställningarna är rätt lätta att göra men en manual är väl bra. Googla HomeVision Pro så hittar du nog. Inte minst menyträdet är trevligt att ha.
Väcker denna tråd i liv igen då jag köpt ett hus med en sådan installerad. De har ställt in den på avfuktning från 60% , den var även inställd på 2a- alltså för lukt och inte standard 1a. Det har och förekommer ingen lukt i huset. Drar den mer energi om spjället är mer öppet? Tänkte även höra om 60% är ett lågt gränsvärde och om man bör ställa upp den något? Tycker den drar mycket energi.I ivp skrev:
Tänk att 1/2/a-b kan användas för att ventilera ut radon, då CTR300 även kan skapa undertryck med spjällen.
Är fläktdriften på, stäng inte av den utan att mäta radon först.
Jag har 500+ radon utan fläkt, och 30-100 med fläkt+2a där den avfuktar vid behov (sätter på elementet)
Nämnvärt att tänka på innan man börjar jaga små kilowatt (fläktdrift drar 2+kWh) per dygn
Som svar på din fråga, vad jag märkte är att det tar längre tid att avfukta om spjällen är på 2a/b.
Är fläktdriften på, stäng inte av den utan att mäta radon först.
Jag har 500+ radon utan fläkt, och 30-100 med fläkt+2a där den avfuktar vid behov (sätter på elementet)
Nämnvärt att tänka på innan man börjar jaga små kilowatt (fläktdrift drar 2+kWh) per dygn
Som svar på din fråga, vad jag märkte är att det tar längre tid att avfukta om spjällen är på 2a/b.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden