Hej,

jag har nyligt fått isolerat och inrett min kallvind på tredje våningen. Kanon!

men jag har ingen ventilation till takfläkten däruppe. Det enda jag har är ett takfönster (Velux) med inbyggda ventiler som man kan anpassa utflödet med. Tror ni detta räcker för att få en bra ventilation där uppe? Varmluften från resten av huset stiger väl upp i rasande fart och ut genom fönstret på vinden? Då blir det väl cirkulation av luft? Men tillräckligt? Rummet är ca 20kvm.
Tacksam för svar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.