Hej alla klokare!

Vi har en ventilationsaggreagtor: acetec A70T.

Nu är det riktigt kallt i vår villa, vi pratar om 15-16 grader. Vi har elementen på full värme i varje rum och elementen är väldigt varma, men ändå är det väldigt kallt.
Börjar undra om det är något med ventilationen.

Vi har aggregaten alltid på, minst ”volym 1”. Dessutom har vi utomhusventiler också.

min fråga är vad ska vi göra? Hur stänger man av ventilerna?
 
  • Acetec A70T ventilationsaggregats kontrollpanel med husikoner och fläktar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ventilationsaggregat Acetec A70T med synligt namn och modell på ytan.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej, Vad menas med utomhusventiler?
 
När bytte ni luftfilterna i aggregatet senast?
Byte minst var 6:e månad är rekommenderat.

Snurrar värmeväxlaren?

Öppet ventilationsaggregat som visar filter och roterande värmeväxlare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
multix och 1 till
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
När bytte ni luftfilterna i aggregatet senast?
Byte minst var 6:e månad är rekommenderat.

Snurrar värmeväxlaren?

[bild]
Du får ursäkta mig, är helt ny villaägare. Hur byter jag luftfilter? Och var hittar jag värmeväxlare.
 
Googla efter en manual till maskinen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.