Jag har en timrad sovstuga i friggebodsstorlek. I dagsläget finns ingen ventiler alls, och sover man fler än två pers i den upplevs det fort instängt. Jag förstår att jag behöver sätta in två ventiler, och det är här jag blir förvirrad. Om jag köper en sån här som tilluft: https://fresh.se/produkter/friskluftsventiler/vaggventiler/629700, vad ska jag då ha för frånluften...? Eller kan jag köra på två såna där, och montera en lågt och en högt, på varsin sida av stugan?

BirgitS
Jag tror att något typ badrumsfläkt blir bättre som frånluft än bara en ventil för då vet man att man får ett flöde oavsett vindriktning och andra förhållanden.

Tomture61
L luddbert skrev:
Jag har en timrad sovstuga i friggebodsstorlek. I dagsläget finns ingen ventiler alls, och sover man fler än två pers i den upplevs det fort instängt. Jag förstår att jag behöver sätta in två ventiler, och det är här jag blir förvirrad. Om jag köper en sån här som tilluft: [länk], vad ska jag då ha för frånluften...? Eller kan jag köra på två såna där, och montera en lågt och en högt, på varsin sida av stugan?
Som föregående talare (skrivare)
Självdrag funkar enbart om det är kallare temp utanför byggnaden .
En PAX fläkt säkerställer att det verkligen blir luftomsättning .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.