Vi köpte vårat hus för cirka fyra år sedan. Luftfuktigheten i krypgrunden var under vissa perioder hög så vi satte in en avfuktare och täckte igen alla ventilationshål. Vi har nu 70 procents luftfuktighet där. Finns det någon risk med att inte ha någon ventilation i krypgrunden och bör man i så fall sätta in en fläkt som skapar undertryck i krypgrunden?
 
  • Gilla
Robert N
  • Laddar…
Vad är det för avfuktare installerad? Jag har en Corroventa i min och den har enbart utblås, allt annat är tätat = undertryck.
Har du en avfuktare vill du inte ha öppet ut, då försöker avfuktaren avfukta hela världen och ni får en dyr elräkning.
 
L Leafy skrev:
Vad är det för avfuktare installerad? Jag har en Corroventa i min och den har enbart utblås, allt annat är tätat = undertryck.
Har du en avfuktare vill du inte ha öppet ut, då försöker avfuktaren avfukta hela världen och ni får en dyr elräkning.
Det är en Woods SW38 så den har inget utblås.
 
L Leafy skrev:
Vad är det för avfuktare installerad? Jag har en Corroventa i min och den har enbart utblås, allt annat är tätat = undertryck.
Har du en avfuktare vill du inte ha öppet ut, då försöker avfuktaren avfukta hela världen och ni får en dyr elräkning.
Hej, sidospår på gammal tråd men hur upplever du ljudnivån på corroventan? Funderar på att installera men tycker den verkar låta en hel del. Mvh
 
Gustaf321 Gustaf321 skrev:
Vi köpte vårat hus för cirka fyra år sedan. Luftfuktigheten i krypgrunden var under vissa perioder hög så vi satte in en avfuktare och täckte igen alla ventilationshål. Vi har nu 70 procents luftfuktighet där. Finns det någon risk med att inte ha någon ventilation i krypgrunden och bör man i så fall sätta in en fläkt som skapar undertryck i krypgrunden?
Hej, går i samma tankar. Gammal tråd men testar att fråga vad du kom fram till?
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.