2 649 läst ·
32 svar
3k läst
32 svar
Ventilation i garage råd sökes
De bygger väl på att man har två eller fler som sammarbetar och växlar mellan att ventilera in respektive ventilera ut luft. På det viset laddas det termiska "batteriet" upp och ur, varpå energin kan bevars.Hannuse skrev:
Angånede FTX i garage, nu skulle TS bara använda det för lagring, men den dag man får för sig att använda det som verkstad så ska man nog överväga att inte ha ett FTX där då slipdam, etc kommer sätta igen det på nolltid.
Ja, jag skulle satsa på en frånluftsfläkt vid behov.J JSten skrev:De bygger väl på att man har två eller fler som sammarbetar och växlar mellan att ventilera in respektive ventilera ut luft. På det viset laddas det termiska "batteriet" upp och ur, varpå energin kan bevars.
Angånede FTX i garage, nu skulle TS bara använda det för lagring, men den dag man får för sig att använda det som verkstad så ska man nog överväga att inte ha ett FTX där då slipdam, etc kommer sätta igen det på nolltid.
Och den behövs bara när man är där och målar/slipar tänker jag.
Så kör jag idag, bara en frånluftsfläkt som jag styr manuellt, i övrigt behövs ingenting.
Men jag var mest intresserad av om det funkar i praktiken.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 286 inlägg
Tänkte göra samma i mitt garage, men jag har inte installerat något utan öppnar porten en snabbis om det behövs ventileras, annars duger självdraget braHannuse skrev:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden