Renoverat badrum och tvättstuga. Tidigare har det funnits genomgång mellan dessa rum och ventilationen i lägenheten är planerad på detta sätt. Nu har vi anlitat totalentrepenad och efte mer än 4 plågsamma månader går det mot sitt slut. Dock undrar jag över ventilationshålet som nu sitter i den nya väggen. Om den är korrekt.då den är i våtzon 1. Ventilationshålet går rakt igenom till tvättstugan. Är detta ok?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Medlem
· Västra Götaland
· 3 546 inlägg
Den ska väl dras vidare genom tvättstugan och ut genom fasad eller upp på taket ? Annars är det fel, den fuktiga luften från badrummet ska rätt ut i det fria, inte ut i ett annat rum.
Själva hur ventilationen fungerar är så vi ska/måste ha i vår lägenhet.. Min undran är om det verkligen ska se ut så med trä och isolering och inget som hindrar fukt att tränga in.I InsidersUnited skrev:
Jag kan inte svara på om det är enligt reglerna att man gör genomföring i våtzon 1 igenom tätskiktet på det sättet men som någon skrev måste ju en ventilationskanal monteras in i hålet. Det kan inte se ut som nu med bara ventilationskåpan på som på bilden över badrummet.
Klicka här för att svara