1 598 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Ventilation i badrum
Hej på er,
I mina två nya badrum hade jag tänkt dra ut fukten med en pax-fläkt genom ytterväggen, naturligtvis med kallrasskydd. När jag nämde det för en bekant som är snickare sa han att i många nybyggen drar man ut den fuktiga luften till vardags/sovrum detta för att få ett bättre inomhusklimat. Nu är jag lite skeptisk till att dra in fuktig luft in i huset, är det någon som vet mer om detta här?
I mina två nya badrum hade jag tänkt dra ut fukten med en pax-fläkt genom ytterväggen, naturligtvis med kallrasskydd. När jag nämde det för en bekant som är snickare sa han att i många nybyggen drar man ut den fuktiga luften till vardags/sovrum detta för att få ett bättre inomhusklimat. Nu är jag lite skeptisk till att dra in fuktig luft in i huset, är det någon som vet mer om detta här?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Moderator
· Stockholm
· 57 787 inlägg
Tja.. Ibland är det ju inte bara fukten i luften man vill ha ut från badrum/toalett. Låter inte som en bra idé.
Medlem
· Västernorrland
· 2 103 inlägg
Låter konstigt tycker jag. Fuktig luft ska vädras ut ur huset, inte in.
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden