Hej. Jag håller på att sätta in en ny dörr i ett badrum (ca 4kvm) med självdrag, den förra dörren hade ett urtag i botten för tillluft. Den nya dörren har inget sådant uttag, istället tänkte jag sätta en genomströmningsventil i dörren. Funkar det för syftet? Och blir det bättre effekt ju längre ner den sitter?

Här är en länk till den jag menar: https://www.ahlsell.se/10/byggsorti...ckor/ventiler--ventilgaller/302987-ec7682b5/#

Eller behöver jag en större som t.ex https://www.bauhaus.se/ventilationsgaller-452x92mm-vit

Tack!
 
Staffans2000
Ju större, desto bättre.
Långt ner, så att luften går igenom hela badrummet.

Staffan
 
Du har väl en fläkt i badrummet?
 
Ingen fläkt inbadrummet. Ett utluftsspjäl eller vad man ska kalla det. Bostadsrätt i ett gammalt hus.
 
BirgitS
F folofolo skrev:
Den nya dörren har inget sådant uttag
Har du kollat att dörren inte lämnar ett litet mellanrum mot tröskeln?
Det är ju vanligt.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Har du kollat att dörren inte lämnar ett litet mellanrum mot tröskeln?
Det är ju vanligt.
bara ca 5mm under dörren, men den är ganska tight mot tröskelns klack så att säga, så jag tror inte det hjälper mycket. Men jag får väl lämna dörren öppen tills en ventil levereras hem.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.