Hej
Skulle behöva lite råd och vägledning angående ventilationen i ett badrum som ska renoveras.
Som frånluften i badrummet ser ut nu:
Samma typ fast i vardagsrummet:
Badrummet ska kaklas på golv och vägg. Lägenheten sitter i en flerlägenhetsfastighet (bostadsrätt) och har självdrag.
Hantverkaren säger att detta måste tas bort och göras om till en rund ventil. Jag skulle allra helst vilja ha kvar det ventilgaller som satt där ursprungligen för att behålla lite av charmen. Detta verkar inte möjligt enligt hantverkaren.
Stämmer detta, eller måste jag vara lite mer påstridig om att jag vill ha kvar den?
MvH Newbuild
Skulle behöva lite råd och vägledning angående ventilationen i ett badrum som ska renoveras.
Som frånluften i badrummet ser ut nu:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samma typ fast i vardagsrummet:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Badrummet ska kaklas på golv och vägg. Lägenheten sitter i en flerlägenhetsfastighet (bostadsrätt) och har självdrag.
Hantverkaren säger att detta måste tas bort och göras om till en rund ventil. Jag skulle allra helst vilja ha kvar det ventilgaller som satt där ursprungligen för att behålla lite av charmen. Detta verkar inte möjligt enligt hantverkaren.
Stämmer detta, eller måste jag vara lite mer påstridig om att jag vill ha kvar den?
MvH Newbuild
Ser inget problem att den skulle kunna vara kvar.....vad har han för argument att den måste bytas till en rund.
Hela kanalen upp är ju fyrkantig......finns ju för övrigt även fyrkantiga nya ventiler....
Och det är ju faktiskt lättare att få snyggt med kaklet jmf mot en rund. (även om det inte är ngt problem)
Hela kanalen upp är ju fyrkantig......finns ju för övrigt även fyrkantiga nya ventiler....
Och det är ju faktiskt lättare att få snyggt med kaklet jmf mot en rund. (även om det inte är ngt problem)
Klicka här för att svara