Hej.
har gått och köpt ett Gullringshus byggt -71.
Är med "platt" tak.
Vad jag nu undrar över är hur ventilationen fungerar.
I pannrummet finns det en dosa där man kan ställa varvtal på fläkt samt vilka tider den skall gå i gång.
Det jag inte hittar är var fläkten sitter.
Har varit emellan yttertak & innetak men hittade inget där.
Är det någon som vet var fläkten kan sitta på ett sådant här hus?
På taket finns det tre skorstenar vilket jag förmodar är en för värmepanna, en för köksfläkt och den sista för ventilation.
Snälla hjälp ingen fara på taket för allt funkar men den dagen inte ventilationen vill mer hade det vara bra att veta var fläkten finns.
/P