2 662 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Ventilation garage
Håller på att isolera garaget. Nu behöver jag råd angående ventilation. Garaget är 10 meter lång och 4,5 meter brett.
I garaget utrymmet tänker jag montera 2 ventiler i vardera kortvägg en till-luft och en från-luft räcker det?
Däremot är jag väldigt osäker på hur jag ska få bra ventilation i "vindsdelen" alltså den delen ovanför innertaket. Jag har ingen eller knappt någon springa vid takfoten. Tänkte att jag gör likadant som i garagedelen med två i vardera kortsida. Eller ska jag montera en ventilation genom taket till-luft från garaget (varmluft mer kondens?) och ut genom ena kortsidan?
Jag kommer eller har inte satt dit någon fuktspärr i väggarna, borde jag sätta plast i taket?
I garaget utrymmet tänker jag montera 2 ventiler i vardera kortvägg en till-luft och en från-luft räcker det?
Däremot är jag väldigt osäker på hur jag ska få bra ventilation i "vindsdelen" alltså den delen ovanför innertaket. Jag har ingen eller knappt någon springa vid takfoten. Tänkte att jag gör likadant som i garagedelen med två i vardera kortsida. Eller ska jag montera en ventilation genom taket till-luft från garaget (varmluft mer kondens?) och ut genom ena kortsidan?
Jag kommer eller har inte satt dit någon fuktspärr i väggarna, borde jag sätta plast i taket?
Antar att det är en oisolerad vind? I så fall tycker jag inte det spelar så stor roll med ventilationen där uppe. Var noga så det blir tätt ned mot det uppvärmda garaget dock.
Plast behövs inte, men det måste vara lufttätt.
Plast behövs inte, men det måste vara lufttätt.
Klicka här för att svara
