I somras så tog vi hit ocab som sanerade dom gamla eternitrören på vinden. Snickaren löste ventilationen från övre badrummet på detta sätt. Det går isolerade spirorör från paxfläkten i badrummets tak upp på vinden och ut genom fasaden (metallfärgad ventil) ovanför sitter en svart ventilation som ventilerar vinden tillsammans med en likadan på andra sidan. Fick höra nu att det kan komma fukt från undre ventilen och leta sig upp på vinden genom den övre ventilen. Vad tror ni? Ska vi dra om ventilationen till murstocken som det var från början eller funkar denna lösning?