Hejsan
I vårat nyinköpta hus finns ingen ventilationsöppning ovan kyl o frys så i somras blev det så varmt att de ljus som förvarades där började smälta. Nu är allt utejobb gjort för denna säsong så nu börjar jag fundera hur jag ska lösa problemet. Jag tänkte av den hylla som sitter ovanför kyl/frys för att få upp luften till de skåp som sitter ovanför. Nu är frågan hur jag ska kunna ta upp luftning i överkant/framkant av dessa skåp på ett snyggt sätt. Nån som har nåt tips? Funderat på nåt ventilationsgaller men vet inte vart jag ska få tag på nåt snyggt
Hoppas ni kan ge mig nåt tips
 
Paul-Staffanstorp
Men titta! Precis nåt sånt där jag letade efter men visste inte vart jag skulle kika! Tack tack!


Paul-Staffanstorp skrev:
Har du ingen takanslutning från skåpets topp mot taket så att du kan fälla in ett galler i denna typ detta...

[länk]

(Klicka på teknisk info/ritningar för att bättre se hur det ser ut)
 
Paul-Staffanstorp
Varianten om man inte gillar lysande galler i takanslutningen är att rita och såga små springor med sänksåg som då fungerar som ventilation, men inte lyser lika mycket som galler...
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.