5 848 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Ventilation för kyl o frys
Hejsan
I vårat nyinköpta hus finns ingen ventilationsöppning ovan kyl o frys så i somras blev det så varmt att de ljus som förvarades där började smälta. Nu är allt utejobb gjort för denna säsong så nu börjar jag fundera hur jag ska lösa problemet. Jag tänkte av den hylla som sitter ovanför kyl/frys för att få upp luften till de skåp som sitter ovanför. Nu är frågan hur jag ska kunna ta upp luftning i överkant/framkant av dessa skåp på ett snyggt sätt. Nån som har nåt tips? Funderat på nåt ventilationsgaller men vet inte vart jag ska få tag på nåt snyggt
Hoppas ni kan ge mig nåt tips
I vårat nyinköpta hus finns ingen ventilationsöppning ovan kyl o frys så i somras blev det så varmt att de ljus som förvarades där började smälta. Nu är allt utejobb gjort för denna säsong så nu börjar jag fundera hur jag ska lösa problemet. Jag tänkte av den hylla som sitter ovanför kyl/frys för att få upp luften till de skåp som sitter ovanför. Nu är frågan hur jag ska kunna ta upp luftning i överkant/framkant av dessa skåp på ett snyggt sätt. Nån som har nåt tips? Funderat på nåt ventilationsgaller men vet inte vart jag ska få tag på nåt snyggt
Hoppas ni kan ge mig nåt tips
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 989 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 989 inlägg
Har du ingen takanslutning från skåpets topp mot taket så att du kan fälla in ett galler i denna typ detta...
http://www.theofils.se/product.aspx?prodfamid=60330050&searchvalue=galler
(Klicka på teknisk info/ritningar för att bättre se hur det ser ut)
http://www.theofils.se/product.aspx?prodfamid=60330050&searchvalue=galler
(Klicka på teknisk info/ritningar för att bättre se hur det ser ut)
Men titta! Precis nåt sånt där jag letade efter men visste inte vart jag skulle kika! Tack tack!
Paul-Staffanstorp skrev:
Klicka här för att svara