Vet att det finns en hel del trådar om detta ämne men blir aldrig riktigt klok på alla svaren.
Har idag en bastu där tillluften kommer utifrån under aggregatet.
En glasdörr som inte är super tät utan ca 5mm springa runt om för utom vid gångjärnen. Dörren är placerad direkt bredvid aggregatet.
Enligt Tylö så ska det ju vara från luft antingen under lavarna eller uppe i taket på motsatt sida där tillluften kommer in.
Min fundering är om jag ska täta dörren och sen montera frånluft under lavarna in i närliggande rum (dusch/badrum) i det rummet finns en pax fläkt som trycker ut luft utomhus.
Någon som någon åsikt om detta?