1 321 läst ·
2 svar
1k läst
2 svar
Ventilation av vind
Hej!
Har blivit delägare i en hyresfastighet nyligen. Fastigheten är gammal men i gott skick. Men nu undrar jag lite över vinden, som är helt tät idag, den har ingen ventilation vad jag kan se. Det finns heller inget som tyder på några synliga problem.
På vinden så är det sågspån (ca 15cm) som isolering toppad med 5cm utrullad isolering som troligtvis är gjort på mitten av 60-talet.
Bör jag sätta in någon sorts ventiler i gavlarna eller inte?
Har en brandvägg mitt i vinden idag.
Mvh
Har blivit delägare i en hyresfastighet nyligen. Fastigheten är gammal men i gott skick. Men nu undrar jag lite över vinden, som är helt tät idag, den har ingen ventilation vad jag kan se. Det finns heller inget som tyder på några synliga problem.
På vinden så är det sågspån (ca 15cm) som isolering toppad med 5cm utrullad isolering som troligtvis är gjort på mitten av 60-talet.
Bör jag sätta in någon sorts ventiler i gavlarna eller inte?
Har en brandvägg mitt i vinden idag.
Mvh
Studier, visserligen på nya hus, visar att det är bättre utan ventilation. Om det inte finns några problem nu så skulle jag inte ändra på något. Det är långt ifrån säkert att ökad ventilation gör det bättre.
Klicka här för att svara