Hej!
Har blivit delägare i en hyresfastighet nyligen. Fastigheten är gammal men i gott skick. Men nu undrar jag lite över vinden, som är helt tät idag, den har ingen ventilation vad jag kan se. Det finns heller inget som tyder på några synliga problem.
På vinden så är det sågspån (ca 15cm) som isolering toppad med 5cm utrullad isolering som troligtvis är gjort på mitten av 60-talet.
Bör jag sätta in någon sorts ventiler i gavlarna eller inte?
Har en brandvägg mitt i vinden idag.

Mvh
 
Studier, visserligen på nya hus, visar att det är bättre utan ventilation. Om det inte finns några problem nu så skulle jag inte ändra på något. Det är långt ifrån säkert att ökad ventilation gör det bättre.
 
  • Gilla
Woodburner
  • Laddar…
Ingen vits att röra något som tydligen funkat superbt i mer än 60 år.

Tänker så om just mig själv, snart fyllda 70 år.
En eller två nubbar till helgen, kommer jag att fortsätta med, livet ut.
 
  • Gilla
Woodburner
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.