6 514 läst ·
23 svar
7k läst
23 svar
ventilation av källarbadrum
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Titta här:C CHolden skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Detta var en fyrkantig ful öppning i källarväggen. Jag satt i först ett insektsnät, sedan röret, renskuret. Skummet duttade jag i först i små doser, sedan mer, sedan fyllande. Innan det härdade satt jag i ventilationssvampen så att rördiametern klarade sig. Det som klev över skar jag bort. Sedan putsning och målning.
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Tack - detta var ju bra svar jag var ute efter . Inte livsstilsråd angående huruvida jag avser sitta i en app och styra en fläkt. spelar väl mindre roll vilken fläkt som väljs - just denna fångade mitt intresse. Tror inte det är ngt värt att sitta och fnysa åt ?T Thomas_Blekinge skrev:Titta här:
[bild]
Detta var en fyrkantig ful öppning i källarväggen. Jag satt i först ett insektsnät, sedan röret, renskuret. Skummet duttade jag i först i små doser, sedan mer, sedan fyllande. Innan det härdade satt jag i ventilationssvampen så att rördiametern klarade sig. Det som klev över skar jag bort. Sedan putsning och målning.
Calima "styr" man inte på det viset via appen vad jag förstår. Istället är det så att du kan "programmera" den via appen. Dvs ställa in grundflöde, maxflöde, tider osv. Hade det varit att styra den av/på via appen hade jag hållt med, nu håller jag bara delvis med.T Thomas_Blekinge skrev:
Hade det inte varit för att appar med tiden slutar fungera då tillverkaren inte längre uppdaterar dem så att de fungerar med nya telefoner/operativsystem, så hade jag inte haft något emot det. Annars är det smart att man med appen kan ställa mer exakta flöden på fläkten än vad man får med att skruva på potentiometrar på en fläkt och hoppas på att man hamnar hyfsat rätt.
Medlem
· Blekinge
· 12 220 inlägg
Om du sätter frånluften i väggen vet du att den verkligen går ut den vägen. Sitter frånluften i taket vet du knappt om röret delas med andra ventiler och hur den sitter. Jag hade fråluftsfläkten i taket som sammakopplades med frånluftsfläkten från övre badrum och det blev mellanverkningar. Jag pluggade taket och borrade hål ut genom väggen. Nya badrummet ventileras nu helt oberoende med en superintelligent fläkt som går igång så fort jag går in in badrummet.
Klicka här för att svara