5 376 läst ·
20 svar
5k läst
20 svar
VENTEX 200K proppen går
Det ser ut som en "härdsmälta"Busster skrev:
Tillverkaren AB TRANSFORM finns nog inte kvar?
AB Transform
5561634568
Telefon & Adress
024610610
Box 28
790 23, SVÄRDSJÖ
Kolla med Ventex i Sölvesborg dom har kanske reservdelar.
Eller TRAMO-ETV i Eslöv
Instrument har jag. Vet bara inte var jag ska mäta! NU vet jag och provar nästa gång!E etompau skrev:
Tack!
PROBLEMET LÖST!
Tack för all hjälp och kloka kommentarer. Uppenbarligen kan vi (ni) här i forumet bättre än den ventilationstekniker som var hemma hos mamma och pappa och kunde tänka sig att byta deras Ventex 200K mot ”sitt” märke. Det skulle ha kostat 22k plus arbete!
Nu beställde jag en ny trafo och filter för knappt en tusenlapp och bytte själv trafon - GRATIS!
Tack för all hjälp och kloka kommentarer. Uppenbarligen kan vi (ni) här i forumet bättre än den ventilationstekniker som var hemma hos mamma och pappa och kunde tänka sig att byta deras Ventex 200K mot ”sitt” märke. Det skulle ha kostat 22k plus arbete!
Nu beställde jag en ny trafo och filter för knappt en tusenlapp och bytte själv trafon - GRATIS!
Hej, vart fick du tag i transformatorn till ditt ventex 200k?Busster skrev:
PROBLEMET LÖST!
Har samma problem i huset vi precis har köpt..
Mvh Daniel Nordin
Hallå DanielD Danielnordin85 skrev:
Jag var just inne och tittade på bilder ifrån bytet men såg inget kvitto eller bilder ifrån var jag köpte trafon. Tror att jag Googlade bara. 🤗 Prova å bildgoogla på bilden ifrån Ventex hemsida.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden