Hej!

Fakta:
2,70 i takhöjd, frihängande fläkkåpa där vi beställt extra hög anslutning och nu så vill vår entreprenör att vi ska bygga en låda under innertaket för att ventilationsröret till kåpan måste vinklas för att gå att passa in i schaktet på ovanvåningen. Men schakten kan absolut flyttas.

Hur har ni gjort`? Har ni byggt in det hela i en låda? Har lådan gått från "vägg till vägg" trots att bara halva utrymmet används? eller ha ni en låda på bara en bit? köket kåpan.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag vill inte alls ha en låda i ett nybyggt hus. Alla kommentarer tas tacksamt emot.

Vi har renoverat ett gammalt hus, och där har vi vart tvungen att bygga en "låda" ovanför fläkten, nu kommer vi dock att bygga igen ovanför skåpen också. Så våran "låda" kommer bara synas precis ovanför fläkten mellan väggskåpen. Anledningen är att tidigare ventilation inte satt på ett vettigt ställe, så vi har flyttat ut den ca 30cm in i rummet.

Säger kanske inte dig så mycket kom jag på nu. Hade jag byggt ett nytt hus så hade jag vägrat en sådan låda om det gick att lösa det på annat sätt.

Karriärmamman skrev:
Hej!

Fakta:
2,70 i takhöjd, frihängande fläkkåpa där vi beställt extra hög anslutning och nu så vill vår entreprenör att vi ska bygga en låda under innertaket för att ventilationsröret till kåpan måste vinklas för att gå att passa in i schaktet på ovanvåningen. Men schakten kan absolut flyttas.

Hur har ni gjort`? Har ni byggt in det hela i en låda? Har lådan gått från "vägg till vägg" trots att bara halva utrymmet används? eller ha ni en låda på bara en bit?[bild]

Jag vill inte alls ha en låda i ett nybyggt hus. Alla kommentarer tas tacksamt emot.
Anpassa lådan så att köksskåp en går emot. Sen gör du den djupare än skåpen och sätter in ett gäng led downlights. Så gjorde jag i köket när fläkten flyttades.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.