Epoq har ingen egen produktion utan samarbetar med olika tillverkare. Viktiga produkter som gångjärn och lådsystem levereras av Grass i Österrike som är en av de ledande tillverkarna i Europa på dessa produkter. Bänkskivor produceras av det tyska företaget Resopal som tillverkar med s.k HPL teknologi vilket gör våra laminat något tjockare än CPL som produceras i valsar. Epoqs diskbänkar kommer från Franke och blandare från Mora. Stommar och fronter tillverkas företrädesvis från östeuropa.

kindvall skrev:
Och gärna för Mac med.
Hej det är vår ambition att till nästa utgåva av ritprogrammet även kunna anpassa den till Mac

Epoq är bara skit, beställ aldrig. Ikea är mycket bättre
Färgen ramlar av sig själv

BirgitS
S Salam72 skrev:
Epoq är bara skit, beställ aldrig. Ikea är mycket bättre
Färgen ramlar av sig själv
Det finns en tråd i forumet där någon med Ikea-kök just klagar på att färgen är så dålig att den lossnar.

Jobbade hos kund, tejpade på ikeas stommar. Tejpen satt någon timme. Sen följde färgen med från Ikeas stommar när ja drog bort tejpen. Och detta var ingen stark kletig tejp. Helt vanlig tejp(om de finns ) :D

Jag hade Ikea sedan tidigare men färgen fortfarande inte repig. från Epog blev det repig med omedelbart och det finns en viktigt sak också. Epoq har stor problem med leverans, försening och det kommer mycket extra luckor som man inte behöver dem eller det saknas ibland viktiga detaljer i leveransen.

BirgitS
Det finns ju olika sorters luckor både från Ikea och Epoq, dessutom tillverkade på olika sätt. En fabrik kan t.ex. pröva en ny billigare lösning för målning som det först ute hos kund visar sig att det inte fungerar i längden. Ikea är ju kända för att börja med något av rätt bra kvalitet och sen sänka pris och kvalitet efter några år.

M Mr NN skrev:
Kan du ju tro... Made in China. Med båt blir det inte så dyrt att skeppa...
Gammal tråd, jag vet. Men jag kan inte låta bli att skratta åt att du tror att Epoq tillverkas i Kina

• Gilla
egge80
  • Laddar…
P
B Byggtips skrev:
Gammal tråd, jag vet. Men jag kan inte låta bli att skratta åt att du tror att Epoq tillverkas i Kina
då får du tala om vart det tillverkas

electroluxaren skrev:
då får du tala om vart det tillverkas
En del av deras fronter o dörrar görs i Sverige.
En del i Tjeckien.
En del Inredning i Tyskland.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.