Har hört alla möjliga rykten om vem som tillverkar köken som Epoq säljer, är det någon som vet var eller vem som tillverkar Epoq kök?
 
Spelar ingen roll - är ett skit-företag & skit-kök!!! Välj Ikea, Marbodal eller HTH så slipper Ni inkompetens!!
 
  • Gilla
Y62.se och 1 till
  • Laddar…
Mr NN skrev:
Spelar ingen roll - är ett skit-företag & skit-kök!!! Välj Ikea, Marbodal eller HTH så slipper Ni inkompetens!!
Min erfarenhet är precis tvärtom! Grymt bra kök ! Stabila stommar, stabila lådskenor.
Jag har ett hemma och har monterat ytterligare ett om den personen också är väldigt nöjd med.
Jag vill påstå att de övriga kökstllverkara imponerar inte så mycket på mig.
Men svaret på TS fråga har jag inte.
 
Skiten tillverkas givetvis i Kina - var annars??? Eg. Är det inga större fel på kvalitet m.m. Problemen kommer när något fel uppstår!! Kundservice - vad är det??? Kass ledning = usel personal. Eftersom ElGiganten är ägare och deras "personalpolitik" är världsberömd, kan ni bara tänka er hur engagerad personalen är...
 
  • Haha
Byggtips
  • Laddar…
Låter otroligt att Epoq-köken skulle vara tillverkade ända borta i Kina. Fraktkostnaden borde överstiga utpriset till kund. Mer troligt att någon av de gamla öststaterna är tillverkningsland.
 
Kan du ju tro... Made in China. Med båt blir det inte så dyrt att skeppa...
 
Kvaliteten är helt ok (= man får vad man betalar för). Däremot finns ingen kompetens!! Fråga deras säljare hos ElGiganten kring köks-detaljer så får ni se!!! Sorgligt - akta Er!!!!!!!
 
Stommar, lackade luckor - China
Träluckor - Kroatien
Inredning - Österrike, en promille från Sverige

Detta är inte något problem! Problemet är personalen o ElGiganten som står bakom!!!!
 
Mr NN skrev:
Detta är inte något problem! Problemet är personalen o ElGiganten som står bakom!!!!
Om man nu skulle vilja köpa ett kök och klarar av att plocka ihop det på egen hand, så att man inte behöver hjälp av personalen - hur står sig Epoq då?
 
Låter som om Mr NN råkat ur för fel person på Epoq.
Kvaliteten är det dock inget fel på. Stommarna är faktsikt riktigt bra, bra mycket bättre än IKEA, KVIKK och Ballingslöv vilka jag oxå monterat. Luckorna håller hög Finish och lådskenor och gångjärn kommer från ett österikiskt företag som jag inte kommer på namnet på men de lämnar 25 års garanti.
 
Varifrån kommer komponenterna till HTH, Marbodal, Kvik, IKEA m fl då?

(Jag förstår inte riktigt hur det är relevant).
 
Mr NN skrev:
Stommar, lackade luckor - China
Träluckor - Kroatien
Inredning - Österrike, en promille från Sverige

Detta är inte något problem! Problemet är personalen o ElGiganten som står bakom!!!!
sparklådorna kommer från Stockholm
 
Det som många menar är väl kanske att Elgiganten inte är optimalt att köpa kök på då det inte är deras huvudsysselsättning...
 
Jag kan hålla med om det mesta. Stommar och luckor känns bättre än IKEA.
De levererade när de skulle.
Elgiganten som säljare var dock mindre bra. De saker som strulade kunde härledas till dem. Jag fick kontakta Epoq kundtjänst för att lösa det sista, och de fixade allt.
 
  • Gilla
P.N
  • Laddar…
Verkar bero på vilken Elgigant man besöker.

Susanne i Luleå är både kunnig och noggrann. Blir sällan fel där och jag har monterat åt hyfsat många kunder som själva beställt köken.

Vikarierna under semestern var väl inte så lyckade, mycket fel och glömda delar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.