Jag har köpt ett begagnat kök för att ”nödrenovera” hemma. Men jag har ingen aning om vart köket kommer ifrån. Jag har försökt bildgoogla men hittar inte dom luckorna.
Jag kommer behöva komplettera köket lite, och då förmodligen med släta luckor/lådor. Men tänkte se om det fanns nya luckor till det begagnade köket. Är det någon som känner igen dessa luckor? Eller har ett enkelt, snabbt och hållbart sätt att få dom befintliga luckorna släta?
Jag kommer behöva komplettera köket lite, och då förmodligen med släta luckor/lådor. Men tänkte se om det fanns nya luckor till det begagnade köket. Är det någon som känner igen dessa luckor? Eller har ett enkelt, snabbt och hållbart sätt att få dom befintliga luckorna släta?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Det blir nog svårt, dom känns ju minst 25 år gamla i utseendet och ingen tillverkare håller luckor mer än nåt år.
Att börja spackla och måla känns inte som nån vettig lösning heller. Kan du sätta luckor på så sätt att nya skulle se lite vettigt ut utan att blanda friskt?
Att börja spackla och måla känns inte som nån vettig lösning heller. Kan du sätta luckor på så sätt att nya skulle se lite vettigt ut utan att blanda friskt?
Ja, dom har ju ett gäng år på nacken. Att hitta likadana känns inte aktuellt, men hade man vetat vilken tillverkare det är på stommarna, så kanske det finns släta luckor att få tag i tänker jag, men vad jag har sett så står det ingenting på stommarna. I värsta fall får jag leva med att dom är olika, jag kan ju alltid lacka alla luckor och lådfronter i samma färg så att det blir enhetligt på så vis, och inte blanda nya och gamla på samma vägg! 😅Stefan N skrev:
Ser ut att vara ballingslöv såg jag nu! 😅Stefan N skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Misstänker att det är ballingslöv, då det står de på en täckskiva, men den kan ju vara köpt separat? 🤔K Kurtivan skrev:
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Kaklet på på en av bilderna är typiskt 90-tal. Leveransetiketten har siffrorna 90231 vilket kanske är tillverkningsdatum/kod, dvs 90-02-31?
Ballingslöv ändrar inte sina modeller lika ofta som Ikea, men en detalj jag ser är att distansen på ca 2 cm mellan bänksskiva och dörr/front finns ej på de senaste modellerna.
Ballingslöv ändrar inte sina modeller lika ofta som Ikea, men en detalj jag ser är att distansen på ca 2 cm mellan bänksskiva och dörr/front finns ej på de senaste modellerna.
Ja juste, så skulle det kunna vara! Förmodligen är köket moderniserat i etapper, så som ny häll och kyl/fys. Vi fick information om att de var 7år gammalt, förmodligen menade man inte hela köket! 😅arneri68 skrev:
Kaklet på på en av bilderna är typiskt 90-tal. Leveransetiketten har siffrorna 90231 vilket kanske är tillverkningsdatum/kod, dvs 90-02-31?
Nej, utrymmet för skärbrädor o så känns inte som en standard som används idag. Jag får nog acceptera att ha olika luckor tills det är dags att göra om köket på riktigt! 😅
Det är ett minst sagt unikt kök om det är tillverkat den 31 februari...arneri68 skrev: