Hej,
Jag har noterat att det ligger små tussar med isolering nedanför fasaden på en del av mitt hus. Jag tänkte först att det kan vara möss som har tagit sig in i bjälklaget och skakar av sig små tussar när de kommer ut igen.
Nu tycker jag att det har blivit mer och jag börjar fundera på alla talgoxar som rör sig runt huset. Jag har noterat att de ibland rör sig nära fasaden och vid fönsterbleck, men har tänkt att de äter spindlar eller andra insekter som håller till där.
Någon som vågar sig på en gissning utifrån bilderna?
Jag har noterat att det ligger små tussar med isolering nedanför fasaden på en del av mitt hus. Jag tänkte först att det kan vara möss som har tagit sig in i bjälklaget och skakar av sig små tussar när de kommer ut igen.
Nu tycker jag att det har blivit mer och jag börjar fundera på alla talgoxar som rör sig runt huset. Jag har noterat att de ibland rör sig nära fasaden och vid fönsterbleck, men har tänkt att de äter spindlar eller andra insekter som håller till där.
Någon som vågar sig på en gissning utifrån bilderna?
Har du möss i huset. Och är det mellanrum bakom panelen mot grunden nertill. Möss är bra på att klättra och kan komma in i väggen den vägen. Hur är det med luftspalten vid takfoten, stora springor eller öppningar. Hos mig var det talgoxarna som grävde ur isoleringen strax innanför upptill, Är inte färdig med takfoten än, hängde upp insektsnät och då blev det stopp på deras arbete.
Produkter som diskuteras: "insektsnät"
Aluminiumduk för insekter Jowema
Skydd för t.ex insekter och möss
104 kr inkl moms
Läs mer
Mycket riktigt.
Jag hämtade den långa stegen och hittade ganska snabb var talgoxarna har varit, ca tre meter upp. Dessutom gott om fågelspillning.
Har gått och letat efter ingångar närmre marknivå när jag misstänkte möss och inte hittat något.
Tätat och klart med metallnät.
Jag hämtade den långa stegen och hittade ganska snabb var talgoxarna har varit, ca tre meter upp. Dessutom gott om fågelspillning.
Har gått och letat efter ingångar närmre marknivå när jag misstänkte möss och inte hittat något.
Tätat och klart med metallnät.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden