Är det inte högst ovanligt att man köper en fastighet med nybyggt hus på?

Det skulle ju leda till att man får betala lagfartsavgift på t.ex. 3.000.000 kr i stället för på 300.000 om man köper tomten separat, och sedan köper husbygget.

I mitt förenklade exempel innebär det en merkostnad på 40.000 kr att köpa fastigheten "färdigbyggd".
Vem vill ta en sådan extra kostnad "i onödan"?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.