6 797 läst ·
5 svar
7k läst
5 svar
Vem säljer bänksåg Dewalt dw744?
Efter att ha kollat detta forum och gjort sökningar på nätet har mitt val på bänksåg blivit DW744.
Priset i Sverige är 11.450:- (verktygsimporten.se). Import från USA är cirka halva priset!! (629 dollar med "rullstativ" hos toolking.com) men de får inte exportera denna till Sverige (dessutom finns ju problemet med "fel" spänning 110v).
Priset i England är något lägre än i Sverige men de får/vill inte heller exportera denna maskin till Sverige.
K-rauta (Malmö) och Optimera (Bulltofta bygg) har inte denna maskin bara den mindre DW745.
Frågan blir därför var hittar jag DW744XPRS till bästa pris i Sverige eller EU?
Priset i Sverige är 11.450:- (verktygsimporten.se). Import från USA är cirka halva priset!! (629 dollar med "rullstativ" hos toolking.com) men de får inte exportera denna till Sverige (dessutom finns ju problemet med "fel" spänning 110v).
Priset i England är något lägre än i Sverige men de får/vill inte heller exportera denna maskin till Sverige.
K-rauta (Malmö) och Optimera (Bulltofta bygg) har inte denna maskin bara den mindre DW745.
Frågan blir därför var hittar jag DW744XPRS till bästa pris i Sverige eller EU?
Det normala är ju att skanna av EU med Ebay.
Sedan få du nog fråga om frakt då en såg som denna nog bara går som pallgods.
https://shop.ebay.co.uk
Sedan få du nog fråga om frakt då en såg som denna nog bara går som pallgods.
https://shop.ebay.co.uk
Det har den fortfarande, det syns en lite svart ratt som du vrider på för att skjuta anhållet Höger/vänster. Spaken som syns till höger (av en slump rakt under anhållet) används för att låsa fast anhållet när du har ställt in rätt läge. Den är mycket trevlig, och rubbar inte anhållet det minsta när du låser.
Däremot har det blivit en del andra ändringar sen min elu 744....inte till det bättre misstänker jag...möjligtvis att motorn är bättre skyddad för brand.
Däremot har det blivit en del andra ändringar sen min elu 744....inte till det bättre misstänker jag...möjligtvis att motorn är bättre skyddad för brand.
Klicka här för att svara