9 318 läst ·
17 svar
9k läst
17 svar
Vem blir ansvarig för svartbygget?
Läste följande i 11 kap. 20 § PBL: "Om det på en fastighet eller i fråga om ett byggnadsverk har vidtagits en åtgärd i strid mot denna lag eller föreskrifter eller beslut som har meddelats med stöd av lagen, får byggnadsnämnden förelägga den som äger fastigheten eller byggnadsverket att vidta rättelse inom en viss tid (rättelseföreläggande)". Tolka det den som kan...Nyfniken skrev:
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Inte så svårt att fastighetsägaren är ansvarig. Om hg gjort en byggnad så är denne ansvarig.G gmo skrev:Läste följande i 11 kap. 20 § PBL: "Om det på en fastighet eller i fråga om ett byggnadsverk har vidtagits en åtgärd i strid mot denna lag eller föreskrifter eller beslut som har meddelats med stöd av lagen, får byggnadsnämnden förelägga den som äger fastigheten eller byggnadsverket att vidta rättelse inom en viss tid (rättelseföreläggande)". Tolka det den som kan...
Klicka här för att svara