Vem bestämmer utformningen och läge då en väg, brygga, trekammarbrunn, brunn etc skall anläggas på en tomt med servitut? Är det ägaren av tomten som belastas som får bestämma, eller är det den som tänker utnyttja vägen, bryggan trekammarbrunn, brunn etc som får bestämma?