13 570 läst ·
18 svar
14k läst
18 svar
Vem äter mina myror?
Jag har vid 2 tillfällen överrumplat gröngölingar som varit inne i 2 olika myrstackar nära där jag bor. Är det gröngölingar så syns det på de "grottgångar" de hackar upp. Exempelbilder

I TS' fall så ser det ut att ha varit något annat djur i farten.

I TS' fall så ser det ut att ha varit något annat djur i farten.
När jag såg Lasse Ln's inlägg tänkte jag att "Här har ingen fasan synts till på många år så Lasse måste ha fel". Vilken tur att jag glömde att svara just då. I morse när jag åkte till jobbet stod en fasan intill vägen. Så härmed har jag äran att utnämna Lasse Ln till den skarpaste fågelskådaren på Byggahus.se.
Här ser jag när fasanerna ätit myrägg då de sprätter i jorden där myrorna har bo sannolikt för att komma åt myräggen. Myrägg lär vara mycket proteinrikt och det är bra föda för fasankycklingar som snabbt behöver växa till sig för att kunna hoppa eller flyga för att komma undan faror.P pingis skrev:När jag såg Lasse Ln's inlägg tänkte jag att "Här har ingen fasan synts till på många år så Lasse måste ha fel". Vilken tur att jag glömde att svara just då. I morse när jag åkte till jobbet stod en fasan intill vägen. Så härmed har jag äran att utnämna Lasse Ln till den skarpaste fågelskådaren på Byggahus.se.![]()
Klicka här för att svara