Jag skulle vilja ha svar på en fråga. 2003 köpte vi en villa vars förre ägare hade låtit totalrenovera badrummet någon gång under 2000. Förra året sålde vi villan vidare. Nu är det så att kakel har börjat spricka i duschen men detta är inte allt. De som köpte huset av oss skulle tapetsera i hallen vars vägg ligger vägg i vägg med badrummet, när de rev tapeterna i hallen upptäckte de stora fuktfläckar i väggen. Detta som jag tror bör väl hamna på den ägaren som hade huset innan oss och som var den som renoverade badrummet
För vad jag förstår så har väl de som gjort badrummet ansvar i 10 år och dessutom bör väl detta hamna under rubriken dolda fel för vår del.
Ser fram emot svar på detta snarast.

Jörgen och Sanije.

Har ni gjort en noggrann undersökning, så bör detta kunna klassas som dolt fel. Under förutsättning att den förra ägaren inte har känt till det. Ni ska inte heller ha förväntat er det med tanke på husets pris, skick och/eller ålder.

Har han/hon känt till felet och förtigit detta så har denne uppträtt svikligt. ;)

Kläm åt den tidigare ägaren och hoppas på att det finns något att ta.

Om badrummet är utfört på ett felaktikt sätt och det dessutom inte finns papper på det från en eventuell hantverkare bör han ju antingen ha gjort fel med underarbetet om det blir problem så snabbt. Vi hade en riktig besiktningsman på plats innan vi köpte huset och då visade sig inga fel då borde väl detta klassas som ett dolt fel, eller? Sen ska ju också tilläggas att den förra ägaren inte är ett dugg sammarbetsvillig utan säger att han sålt huset till oss och att det är ett avslutat kapitel för hans del men man har väl som säljare ett ansvar i 10 år om jag har hört rätt ??

Jörgen och Sanije

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.