Hemmakatten
Stenläggarna måste rimligtvis ha mätt området. Man tar ju med sig så mycket sten som går åt och inte 20kvm extra. Kan inte se att det står någonstans att stenläggarna fick avbryta för att beställa dit mer sten. OM de bara hade mig sig sten för 80kvm (+lite extra för spill) hade de ju vid upptäckten a) talat med beställaren b) beställt mer sten. Min uppfattning är att någonstans måste båda parter kompromissa, kanske ½ var.

• Gilla
Steffo1980
  • Laddar…
Det är ju bara att konstatera att det blivit fel. Skönast för kund och hantverkare måste ju vara att lösa problemet och gå vidare utan att vara missnöjd. Så i stället för att utreda vems felet är så tycker jag en rimlig lösning är (vilket andra tidigare påpekat) att kunden står för material till 100 kvm, men arbete för 90 kvm. Är hantverkaren tillmötesgående och har en extra stor känsla för kundrelationer så tar han betalt för 80 kvm och inser reklamnyttan av att en kund talar väl om hantverkaren i fortsättningen. En missnöjd kund förstör ryktet tyvärr mycket mer effektivt en än tio nöjda kunder bygger upp det....

Det skulle vara på sin plats att TS återkommer med fler uppgifter, för vad som TS skrev i sitt första och enda inlägg så har det beställts 80 kvm och ytan var 100 kvm vilken TS tydligen ville få belagd med plattor. Det måste därför finnas mer info om hur det gick till när resterande yta belades med plattor.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.