Jag har hört om fall där en enskild väg liksom delas när Lantmäteriet sagt sitt. En fastighet visar sig äga vägen medan en annan äger marken under. Hur går det till?
 
Servitut, gemensamhetsanläggning eller samfällighet.
 
Ingen. Det är en gammal väg som klippts upp när tomter avstyckats. Inget servitut finns.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.