P
Har beställt en mörkläggande markis från Velux till vårt takfönster eftersom det blir som ett jäkla element på sommaren https://www.veluxshop.se/produkter/morklaggande-markisen

Tycker dock det känns krångligt att montera och saknar dessutom både intresse och energi. Har inget emot att låta någon annan göra det mot betalning. Vet dock inte riktigt vem man ska vända sig till som har erfarenhet av detta? Försökte med en persiennfirma som jobbar med Veluxmarkiser, men bara invändiga och Velux själva verkar inte erbjuda monteringshjälp.

Förslag? Detta är i Stockholmsområdet.

RoTe
Takfönster = takarbete = ett jäkla säkerhetsarbete för anställa. Dom som har detta redan är väl takfirmor, som säkert inte är intresserade, eller plåtslagare kanske.

P
RoTe RoTe skrev:
Takfönster = takarbete = ett jäkla säkerhetsarbete för anställa. Dom som har detta redan är väl takfirmor, som säkert inte är intresserade, eller plåtslagare kanske.
Nej, alltså det här är sånt man förväntas installera själv. Man kan göra det inifrån. Behövs inte klättra på tak :)

RoTe
Erik JS skrev:
Nej, alltså det här är sånt man förväntas installera själv. Man kan göra det inifrån. Behövs inte klättra på tak :)
Ok jag lurades av att du skrev att en firma nekade och då tänkte att dom bara jobbade inifrån, men ok nu förstår jag. Låter ju som att den firman inte har tid för fler kunder bara i så fall.

• Gilla
Anonymiserad 671848
  • Laddar…
P
RoTe RoTe skrev:
Ok jag lurades av att du skrev att en firma nekade och då tänkte att dom bara jobbade inifrån, men ok nu förstår jag. Låter ju som att den firman inte har tid för fler kunder bara i så fall.
Ja, kanske för litet jobb för dom.

P
Lyckades montera med hjälp av svärfar 😎

• Gilla
RoTe
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.