303 311 läst ·
3 238 svar
303k läst
3,2k svar
Vedtråden för oss alla som tillverkar och eldar
Sälja ved till en sådan är väl där man får dra gränsen kan jag tycka. Om det inte är en väldigt nära släkting kanske. Går man längre än så blir man ju oavlönad hemtjänstpersonal, och det funkar i alla fall inte för mig i längden.Maskintok skrev:
Har en blind person i min omgivning. Hon borde flytta från sitt hus, istället så får alla möjliga personer hjälpa till med huset och alla möjliga bestyr hela tiden. Det funkar inte i längden.
Nä... Jag har en längre beskrivning i maskin och hjälp tråden... Men ja jag förstår frustrationen...B BSOD skrev:Sälja ved till en sådan är väl där man får dra gränsen kan jag tycka. Om det inte är en väldigt nära släkting kanske. Går man längre än så blir man ju oavlönad hemtjänstpersonal, och det funkar i alla fall inte för mig i längden.
Har en blind person i min omgivning. Hon borde flytta från sitt hus, istället så får alla möjliga personer hjälpa till med huset och alla möjliga bestyr hela tiden. Det funkar inte i längden.
samtidigt så vill man ju hjälpa också...
Många äldre tycker det är skönt att slippa hålla på med ved, ja även yngre,, rådet är att se till att de som installerar bergvärme också trimmar in hela värmesystemet. Vissa firmor bara installerar vp enligt standard och försvinner, men de hade lägsta pris.......
Det är här många blir besvikna.
Kompetens har också ett värde, tyvärr värderas det inte alltid utan bara prislapp får avgöra. Och det finns prisvärda produkter till lägre pris, men ska de produkterna fungera i ett system då kommer kompetensen in.
Kompetens har också ett värde, tyvärr värderas det inte alltid utan bara prislapp får avgöra. Och det finns prisvärda produkter till lägre pris, men ska de produkterna fungera i ett system då kommer kompetensen in.
Jag sa att han skulle ha detta så att det blev hans näringsverksamhet som köpte in detta..A AndersS skrev:Många äldre tycker det är skönt att slippa hålla på med ved, ja även yngre,, rådet är att se till att de som installerar bergvärme också trimmar in hela värmesystemet. Vissa firmor bara installerar vp enligt standard och försvinner, men de hade lägsta pris.......
För pannan är placerad i fd ladugården..
... Så då kunde han bara använda samma ledning som nu in..
får väl se hur det blir...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Så här fick det bli idag..
2 traktorskopor med bara kapad ved..
. får klyva med yxa det som behövs..
fanns inte tid efter att ha hjälpt herren idag..
imorgon ska jag iväg till färila...
sågverket står... dags för renovering..
Och sedan får vi se...
Svår fråga , man vill vara snäll och hjälpa till men har nog att greja med själv också. Bra om de kommer på tanken på nåt alternativ själva eller man kan lägga fram nåt tips ? En arbetskamrat höll på att slita ut sej på att göra iordning och ta in ved åt en släkting som bodde ca 6 mil från honom och han hade dessutom 12tim skiftarbete att sköta.Maskintok skrev:
Kanske vore bra att höra vad han tror ?
Ja men denna gubbe har ju ingen annan..galento skrev:
Svår fråga , man vill vara snäll och hjälpa till men har nog att greja med själv också. Bra om de kommer på tanken på nåt alternativ själva eller man kan lägga fram nåt tips ? En arbetskamrat höll på att slita ut sej på att göra iordning och ta in ved åt en släkting som bodde ca 6 mil från honom och han hade dessutom 12tim skiftarbete att sköta.
Kanske vore bra att höra vad han tror ?
Han fick ju höra av sonen vad den tyckte..
Och den odågan har han mättat..
Jag var nära att sopa i för honom... Hade inte gubben sagt ifrån så...
Jag har inga problem med att elda åt honom.. Men sonen.
Jag sa till gubben att stolthet ger varken värme eller betalda räkningar..
Bara svälja och be om hjälp när den behövs..