Hej,

Är det någon som har erfarenhet av Pertinger Ökoalpin 70 BU? Luckan för ilägg av ved är är väldigt stor. Hur påverkar det möjligheten att ha en effektiv förbränning av veden? Jag avser att elda under hela dygnet. Jag är rädd att man behöver ha igång en väldigt stor eld för att få en effektiv förbränning. Se bild nedan. Någon som vet och har erfarenhet?

Pertinger Ökoalpin 70 BU vedspis med stor glasad eldningslucka och kokplatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En ”vanlig” vedspis t.ex Pertinger Ökoalpin 90 har ju en betydligt mindre eldningslucka. Se bild nedan.

Pertinger Ökoalpin 70 BU vedspis med stort genomskinligt iläggningslucka och integrerad ugn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


vänligen L-M
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.