Hej,
Är det någon som har erfarenhet av Pertinger Ökoalpin 70 BU? Luckan för ilägg av ved är är väldigt stor. Hur påverkar det möjligheten att ha en effektiv förbränning av veden? Jag avser att elda under hela dygnet. Jag är rädd att man behöver ha igång en väldigt stor eld för att få en effektiv förbränning. Se bild nedan. Någon som vet och har erfarenhet?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En ”vanlig” vedspis t.ex Pertinger Ökoalpin 90 har ju en betydligt mindre eldningslucka. Se bild nedan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
vänligen L-M