17 702 läst ·
71 svar
18k läst
71 svar
Vedpriser i Stockholm?
Sida 1 av 5
Vad betalar ni för veden ? Jag betalade 650 kr/m3 för björkved hemkört och klart. Mycket fin ved men lite i dyraste laget det är knappt man vill elda den i pannan. Just nu kör jag den i bastun och sparar den till senare. Nästa år tänkte jag nog köpa lång ved fick ett pris på 10 m3 (skall tydligen bli ca 18-20 kapat och kluvet) för 5000 hemkört .d^_^b
Ja att köpa färdig ved (torr,kapad kluven björkved) är väl det näst dyrste man kan köp näst efter bensinmacken. Men pellets lägger staten en skatt på den finns inte på ved ännu!!
Vedeldning-kapa och klyva själv tror jag att man kan komma ner till ca 250 kr m3 tom i Stockholm.
Vedeldning-kapa och klyva själv tror jag att man kan komma ner till ca 250 kr m3 tom i Stockholm.
Ja, du vet här vill helst ingen jobba utan man köper färdigt. Hos er är priserna lägre eftersom efterfrågan är mindre antagligen. Du vet ingen som kan köra ett lass för det priset till Stockholm?Han skulle garanterat få mycket att göra.
Jag kollade runt lite och hade fuktmätaren med mig, kunde snabbt konstatera att Stockholms Vedlager hade torraste (12-15%) och finaste veden (kanske lite för fin att elda med i en vedpanna). Snackade med en av ägarna till firman vad jag ville ha och framför allt hur mycket ( mer lägre pris). Två dagar efter beställning kom lastbilen med veden, fakturan 1 vecka senare, seriöst skött kom på avtalad tid, fick det jag hade beställt! I vedbranschen finns det ju som sagt väldigt många som är oseriösa. Jag kan rekommendera dem. Ett problem dock, bästa tiden att beställa är april sämst efter september (dyrast).
Produkter som diskuteras: "fuktmätaren"
Fuktmätare
Fuktmätare är precisionsverktyg som används för att mäta fuktnivåer i olika material, som exempelvis trä, betong och gips. Detta är särskilt viktigt inom byggbranschen för att förebygga mögel- och rötskador, men även inom jordbruket
Läs mer
Nej transport ingår i priset!!
Var i Stockholm (södra) köper man långved för 250-300/m3? Letade hela vinter/våren och hittade ingen långved, billigaste torr och kluven björkved i 30 cm bitar fick jag betala 8200:- för 12 m3 stjälpt ved. Detta pris motsvarar ca 1000/m3 långved.