Jag hoppas på att nån kan hjälpa mig med placering av min vedpanna.

Som jag planerat kommer vedpannan att hamna ca 75 cm ifrån fronten på pannan till vägg/dörr. Är detta för nära? :confused:

Jag har skissat upp lite på en bild för att förtydliga min placering. Är det nån som har annat förslag på möblering av pannrummet?? Alla tips är jätte-välkomna.

• panna.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
_ap_
Om det är 50cm ved får jag en känsla av att det blir lite trångt, kansek går det att flytta skorstenen mer mot väggen och koppla på panna från sidan, då kan du flytta bak den lite till..

bokartony skrev:
Jag hoppas på att nån kan hjälpa mig med placering av min vedpanna.

Som jag planerat kommer vedpannan att hamna ca 75 cm ifrån fronten på pannan till vägg/dörr. Är detta för nära? :confused:
Min panna står 120cm från väggen o ja får in 90cm ved utan problem:) Nackdelen är att mina luckor är höger hängda, så det kan man reta sig på ibland att det inte går att skifta.. Kolla på din panna om det går att välja? höger eller vänster hängda luckor??

Redigerat:
_ap_ skrev:
Om det är 50cm ved får jag en känsla av att det blir lite trångt, kansek går det att flytta skorstenen mer mot väggen och koppla på panna från sidan, då kan du flytta bak den lite till..
Det var en bra idé som jag inte tänkt på! :) Ska kolla på det närmare.

knekten skrev:
Min panna står 120mm från väggen o ja får in 90cm ved utan problem:) Nackdelen är att mina luckor är höger hängda, så det kan man reta sig på ibland att det inte går att skifta.. Kolla på din panna om det går att välja? höger eller vänster hängda luckor??
Vedpannan är högerhängd, så där hade jag tur.. ;)

Det jag egentligen funderar på är om det finns någon brandrisk. Finns det nåt minimi-mått mellan fronten på panna till vägg :confused:

Nja! Tror inte det var nåt krav på pannrum på pannor upp till 60kw?Det ska ju brinna i pannan o inte i pannrummet...;)

knekten skrev:
Min panna står 120mm från väggen o ja får in 90cm ved utan problem:)
Flisar du veden först då?:D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.