4 325 läst ·
4 svar
4k läst
4 svar
Vedpanna Focus eco nature 40
Hej! Ska byta ut min gamla vedpanna till en ny har kikat lite på Focus nya panna:
Focus Eco Nature 40, är det någon som har en sådan eller har erfarenheter utav denna panna, den är mycket prisvärd verkar det som.
Hjälp mig med mitt pannval snälla ni som har erfarenheter av denna panna
Focus Eco Nature 40, är det någon som har en sådan eller har erfarenheter utav denna panna, den är mycket prisvärd verkar det som.
Hjälp mig med mitt pannval snälla ni som har erfarenheter av denna panna
Har inte beställt grejorna än men det lutar åt 1500 liter, installationen hade blivit så smidig då, kan klämma in en tank till på 750 om det kniper.
Känner du behov av mer ackumulatorvolym? Räcker det med 1500 tro?
Har ca 150 kvadrat.
Med facit i hand hade du valt en annan panna eller ska man satsa på en focus?
Har pratat med metrotherm och dom verkar ha mycket bra support....
Har fått en mycket positivt intryck utav pannan.d^_^b
Känner du behov av mer ackumulatorvolym? Räcker det med 1500 tro?
Har ca 150 kvadrat.
Med facit i hand hade du valt en annan panna eller ska man satsa på en focus?
Har pratat med metrotherm och dom verkar ha mycket bra support....
Har fått en mycket positivt intryck utav pannan.d^_^b
Jag kör med Focus Eco Nature 40 3X750 liter, hade lite problem i början men efter att ha trimmat upp den lite (orginal stannar fläkten på den på 90 gr) så går den som ett lokomotiv nu. I efterhand kan jag nog tycka att det hade varit bra med ett par kubik ack till ca 4 m3, som ichgary har . Men jag gillar att elda så att lägga i en gång extra på kvällen när det är kallt är helt ok. En annan sak var att jag satte i en för liten elpatron i tekniktanken så ta i ordentligt jag ska slänga in en 9 kw till sommaren. Värmer ca 250 kvm ( 190 bostad och 50 verkstad 10 sadelkammare)
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden