Hej !
Jag har fått tag på en lite annurlunda vedpanna troligen ett hemma bygge.
jag skulle vilja ha lite synpunkter på min tänkta rördragning. kan den fungera med dubbla cirkulationspumpar, backventil , TVA och elektrisk VVB seriekopplade (för att få varmvatten direkt) som jag ritat i bifogade bilder ?
tack på förhand
Jag har fått tag på en lite annurlunda vedpanna troligen ett hemma bygge.
jag skulle vilja ha lite synpunkter på min tänkta rördragning. kan den fungera med dubbla cirkulationspumpar, backventil , TVA och elektrisk VVB seriekopplade (för att få varmvatten direkt) som jag ritat i bifogade bilder ?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
tack på förhand
Du behöver ingen backventil, men passa på att ansluta uttagen för VVX närmre pannan/tanken om du är orolig för att flödet ska vändas i radkretsen vid tappning. En annan sak som är principiellt fel på din skiss är att VVX är medströmskopplad, normalt ska VV och hetaste vatten primärt från pannan mötas i samma ände av VVX för bästa utnyttjande. Kanske så du tänker dig men på bilden ser det tvärtom ut.
Klicka här för att svara
