Hur ser startapparaten ut?
Kan vara så att det är någon av form av bromsfunktion där med tanke på den ovanliga inkopplingen.

• Gilla
tommib
  • Laddar…
E
Intressant inkoppling. Som att den vore förberedd för fram-bak eller y/d-start. Back vet jag inte vad det ska vara bra för på en kapmaskin. Och för y/d-start skulle motorn behöva vara 400/690V.

Och ändå skulle det inte vara riktigt rätt ändå.

Min rekommendation är att börja om och koppla enligt Y i locket.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Hur ser startapparaten ut?
Kan vara så att det är någon av form av bromsfunktion där med tanke på den ovanliga inkopplingen.
Eluttag med varningsetikett monterat på en struktur med svarta plastkabelhöljen i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Typskylt på maskinutrustning med tekniska specifikationer i smutsigt industriellt miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Japp, den har broms.

snaggletooth snaggletooth skrev:
Japp, den har broms.
Vad innebär det, att den har broms?

Att motorn stannar snabbt.
Samt försvårar ev. felsökning, ett alternativ är att koppla en stickpropp m. sladd direkt till motorn för att utesluta det ena eller det andra.

Hur många trådar kommer från startapparaten ?
Det borde vara 6st.

6 kablar inkl jorden

Kabelbrott eller fel på startapparaten.
kan du mäta spänningen över de 3 lindningarna när motorn snurrar ?

Vad har du för säkringar?
Inte så att du har återställbara diazed?
Hade själv stora problem när jag tog 4kw klyven till sommarstugan och hade 3 proppskåp på vägen. 16A återställbara diazed i stolpen. 16A vanliga proppar i stugan och 10A proppar i uthuset. Och inget mätinstrument. Det gick en driva proppar innan jag kom på att 16A i stolpen löste först, sen 10A i uthuset. Hade aldrig provat på 10A hemma så visste inte om det skulle gå.
Summa sumarum så va det de återställbara i stolpen överkänsliga och tålde inte stämplad ström. Med 16A riktiga proppar i alla skåp funkade det.

• Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.