Har fått suget att såga ved. Vedkapen har inte körts på 5 år och den har stått ute i väder under denna period.
När jag sätter i sladden så hörs bara ett lågt brummande från motorn.
Jag tror att en säkring har gått men är inte helt säker.
Någon kunnig?
När jag sätter i sladden så hörs bara ett lågt brummande från motorn.
Jag tror att en säkring har gått men är inte helt säker.
Någon kunnig?
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
Brummande motor låter som att du antingen bränt en lindning i motorn eller tappat ett fas... kan bero på en dålig arbetsbrytare, en säkring som gått eller en dålig kontaktor om du har en YDstart tex.
är enkelt att felsöka om man hade haft eländet framför sig. Är klingan svår att vrida runt utan remmar?
är enkelt att felsöka om man hade haft eländet framför sig. Är klingan svår att vrida runt utan remmar?
Går motorn runt?
Har den stått ute oanvänd i 5 år skule jag öppna upp och gå igenom alla kopplingspunkter, korrosionen lär ha gjort sitt.
Har den stått ute oanvänd i 5 år skule jag öppna upp och gå igenom alla kopplingspunkter, korrosionen lär ha gjort sitt.
Medlem
· Västra Götaland
· 170 inlägg
Felvända faser kanske? Om du köpt en ny 3-fas kabel så har den tidigare körts med en äldre sladd där faserna vart felvända.
Elektroniktokig
· 2 457 inlägg
arbetsbrytaren är väldigt dålig då man får trycka in en träkil för att få kontaktnorrbottenssnickaren skrev:
Brummande motor låter som att du antingen bränt en lindning i motorn eller tappat ett fas... kan bero på en dålig arbetsbrytare, en säkring som gått eller en dålig kontaktor om du har en YDstart tex.
är enkelt att felsöka om man hade haft eländet framför sig. Är klingan svår att vrida runt utan remmar?
Klingan går hyfsatt lätt runt men har inte provat utan remmen
Klicka här för att svara


