Jag har haft min panna uppe i 100 grader enligt den inbyggda termometern, men inte fått syrventilen att öppna trots det..
Funderar på att elda upp den ytterligare bara för att se när den öppnar..
Vad är mest troligt, att termometern inte visar rätt, eller att syrventilen inte fungerar? (helt ny ventil.. funkar fint "manuellt")
/Daniel
Funderar på att elda upp den ytterligare bara för att se när den öppnar..
Vad är mest troligt, att termometern inte visar rätt, eller att syrventilen inte fungerar? (helt ny ventil.. funkar fint "manuellt")
/Daniel
Har du ingen (själv)cirkulation mellan panna och tank?Gomma skrev:
Jag får inte upp värmen i min panna om laddpumpen är avstängd.
Jag har haft min panna uppe 120g :
utan kokning när jag glömde öppna returen på laddomaten efter ett patronbyte. Jag har ett slutet system utan syrventil, har råkat ladda tankarna till 110g någon gång förr.
Numera har jag ställt om termostaten så ca: 100g är max innan pannan dör. Anledningen att man ligger och puttrar på 90-95g är väl att dom flesta pannor och tankar är spec. till max 100 (min panna står det faktiskt max 120 på typskylten! en CTC). Sedan så ökar ju värmeförlusterna mer ju högre temp...går nog att avhjälpa med "ultraisolerning" iofs.
/danso
Numera har jag ställt om termostaten så ca: 100g är max innan pannan dör. Anledningen att man ligger och puttrar på 90-95g är väl att dom flesta pannor och tankar är spec. till max 100 (min panna står det faktiskt max 120 på typskylten! en CTC). Sedan så ökar ju värmeförlusterna mer ju högre temp...går nog att avhjälpa med "ultraisolerning" iofs.
/danso
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden