Hej
Frågar efter om det finns en standard lösning för hur en rökrör från en vedeldad bastu ska gå in i putsad betong vägg.
Harvia bastuugn. Fristående bastubyggnad därför blir temp.svängningar på vinter extrema.
Anar att det skulle ha varit någon sorts fogmassa runt hela skärningsytan men vill kolla om standard lösning finns, andra synpunkter. Tack!
 
  • 20110410saunacrack 003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Tror inte att det är rörets utvidgning som spräcker väggen utan det är nog själva den lokala uppvärmningen av den kalla väggen som är boven. Du får nog acceptera att det blir så där.
Alternativet är kanske att göra hålet runt röret betydligt större, täta med mineralull och täcka med en plåt.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.