Hej
Frågar efter om det finns en standard lösning för hur en rökrör från en vedeldad bastu ska gå in i putsad betong vägg.
Harvia bastuugn. Fristående bastubyggnad därför blir temp.svängningar på vinter extrema.
Anar att det skulle ha varit någon sorts fogmassa runt hela skärningsytan men vill kolla om standard lösning finns, andra synpunkter. Tack!