Jag letar efter en pryl jag inte vet finns. Jag har en avfuktare jag hade velat köra när vi är på jobbet men jag vill också ha en knapp på väggen som man kan ställa in att ex slå av strömmen i två timmar. Finns något sånt? Kan sätta en timer och en en brytare i serie, men det är trångt så helst inte. Vill inte ha någon smart-hem-grej, kör redan Home Assistant till massa annat och hatar det.

Kanske var otydligt, jag menar alltså en pryl man sätter i kontakten. Något från Kjell och Company typ.

Det går enkelt att lösa med en shelly och en timer som slår på prylen två timmar efter man slagit av den.

Timern ställer man in direkt i Shellyn. Inga ytterligare prylar behövs.

Menar du en smart plugg eller ett ”riktigt” uttag? Jag la till ett förtydligande att jag ville ha en plugg, men det kanske var medan du skrev.

Jag har shelly för annat och jag är sjukt trött på alla appar man måste ha installerade, nya användaravtal, grejer som dör om man byter router osv. Vill inte behöva använda mobilen alls.

Och en sak till. Vill att den ska komma ihåg tid själv och inte vara beroende för internet för det. Vår elleverantör är kass och elen försvinner rätt ofta.

Shellys vägguttagsplugg borde räcka. Shellyn behöver inte vara kopplad till någon router om du inte vill komma åt den på distans.

Ett tips: När man byter router så skapar man ett nät med samma SSID och lösenord som man hade innan så kommer alla prylar att anslutas automatiskt till den nya routern...

Hmm, kanske kör på det ändå. Hade hellre sluppit telefonen men känns som om den marknaden inte finns längre. Tack tack. Om någon vet nåt alternativ så säg gärna till!

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.